Behandling, träning och företagshälsovård på Gotland

Med högsta engagemang, professionalitet och tillgänglighet kan vi erbjuda behandling, rehabiliteringsträning och förebyggande insatser för människor med besvär i ryggrad, muskler och leder.

Boka din tid själv

Ryggakuten använder sig av en internettjänst för direktbokning över internet. Boka smidigt genom att klicka på länken nedan eller ring 0708-48 22 01

OBS! Det går inte betala med kort så antingen Swish, kontant eller faktura går bra. 

A woman using an exercise ball

Visby

Visborgsallén 23, 621 50 Visby

Från och med januari 2022 har vi flyttat kliniken till Visborgsallén 23

Gamla Vaktkuren vid P18 

Picture of a woman using a dumbbell for exercise

Hemse

Mottagningen på Hemse har stängt. Du är hjärtligt välkommen till Burs eller Visby istället.

Med vänlig hälsning

Eddie  

A person giving a back massage

Burs

Burs Sigdes 183, 623 49 Stånga

Gula huset till vänster om Jätten Edman, snett emot Burs Café. Femte huset efter kyrkan om du kommer från Hemse eller Stånga.

Få bort smärta, återställa rörlighet och uppnå en optimal funktion

På Ryggakuten är vi ett team av leg. naprapat och cert. massagetarapeuter. Med högsta engagemang, professionalitet och tillgänglighet kan vi erbjuda behandling, rehabiliteringsträning och förebyggande insatser för människor med besvär i ryggrad, muskler och leder.

Naprapati

Utredning, behandling och förebyggnad

Akupunktur

Effektivt för muskelavslappning och mot smärta 

Massage

Deep Tissue massage 

Personlig träning

Vägledning och träning för styrka, rörelse och stabilitet

Företagshälsovård

Ryggakutens friskvårdssatsning är att erbjuda företaget ett långsiktigt och hållbart friskvårdsarbete. Personalen får hjälp på både individ- och gruppnivå och erbjuds hälsosamtal där fokus ligger på individens behov.

Kvalificerad kompetens

Till Ryggakuten kommer både motionärer och elitidrottare med skador och besvär som uppkommit inom idrottens värld.

Ryggakuten har för närvarande samarbete med bl.a. Dalhems damlag, IFK Visby, FG, Visby Atletklubb, Hansa Hoburg, Sudrets hockey samt många fler idrottsutövare på hela Gotland.

Följ oss på sociala medier

I’m a paragraph. Click here to add your own text and edit me. It’s easy.
Pressa armbågarna mot dörrposterna, slappna av och luta dig framåt upprepa några gånger.
Ta tag om fotens utsida högt upp, dra med armen men håll emot med foten, slappna av och tryck med foten så det sträcker ut ryggen, upprepa några gånger.
Pressa benet ned mot bänken, slappna av och luta dig framåt, upprepa några gånger.
Dra knät upp mot motsatta sidans axel, håll emot med händerna och tryck knät bort från kroppen, slappna av och dra knät närmare axeln, upprepa några gånger.
Dra upp ena benet mot bröstet, släpp ned det andra benet utanför kanten, håll emot ovanpå låret med handen, tryck benet uppåt, slappna av och släpp ned benet, upprepa några gånger.
Stretch av framsida lår. Spänn muskeln mot ett motstånd i ca 10 sekunder, slappna av, dra hälen närmare sätet, stanna där det tar emot, spänn igen, slappna av och dra hälen närmare sätet. Upprepa några gånger.

Kontakta oss

Om oss